reklama

Finsko, 2. cast

Dnes som sa rozhodla napisat nieco o jedalnicku Finov...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Zacnem asi nakupom. S Janim, mojim domacim sme sa hned v prvy den vybrali na nakup. Ceny potravin su tu neporovnatelne vyssie ako u nas, ale musim pripomenut, ze Finsko patri medzi tie drahsie krajiny sveta. No ale vratim sa k tomu nakupu.Po asi 10 minutach sme kosik mali naplneny cerealiami, asi styrmi litrami mlieka, kopou zeleniny ( ako salat, uhorky, paradajky...), velkym kusom syra, tmavym chlebom, specialnym maslom ( preto specialnym lebo u nas som take este nezohnala - ma zvlastnu slanu chut a uplne som si ho zamilovala ). Onedlho sme sa dostali k masu. Ziadne bravcove. Pekne kusky marinovaneho kuracieho a jeden velky kus lososa.Vecera:Vacsinou to bolo nejake maso ( ako uz spominane kuracie ) alebo losos. K nemu sme mali zeleninovy salat. Zemiaky prisli na rad az neskoro potom.Ranajky:Tvorili ich syr, to ich zaujimave maslo, zelenina a tmavy chlieb. Kedze nasi domaci mali aj male deti, tie jedli cerealie a zapijali ich nespocetnym mnozstvom mlieka. Obed:Tak ten pravy finsky som si veru u nich poriadne neuzila. V prvy den sme si boli pozriet mesto, kde sme sa aj najedli. V ten druhy, kedze sme vstavali az okolo jedenastej, sme jednoducho nemali. Pani domaca to vyriesila velkymi poharmi zmrzliny. Poviem vam, ze keby som nebola nabalena nasimi horalkami....Myslim, ze vsetci vidia, ze Fini sa naozaj zdravo stravuju. Nikoho som tam nevidela pit kavu ( tu nahradzaju ciernym cajom ), jest cipsy ci fajcit. Fajcenie je na verejnych priestranstvach zakazane, a ak si chcu mladi kupit cigarety, musia sa preukazat dokladom o ich plnopletosti. Ako sa to stalo napriklad nam.

Martina Jenčová

Martina Jenčová

Bloger 
  • Počet článkov:  15
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Mladé dievča spoznávajúce život, ktoré sa drží hesla : "Nič nieje také hrozné, ako sa zdá na prvý pohľad." Zoznam autorových rubrík:  pribehy...SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

296 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

754 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu