reklama

Krajina tisicich jazier,

alebo o tom, ako som sa dostala do Finska, spoznavala jeho kulturu, gastronomiu, zivotny styl a hlavne jeho obyvatelov.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (2)

Do Finska som sa dostala minuly rok v lete. Bolo to nieco ako medzinarodny tabor. Prvy tyzden som stravila vo finskej rodine, kde som spoznavala ich zivotny styl a podobne. Ten druhy tyzden som uz stravila s ostatnymi ucastnikmi tabora. Zo zaciatku som tam vobec nechcela ist, ale nakoniec som isla. A dodnes to nelutujem. Len, co som vystupila z lietadla, zbadala som tabulku s mojim menom. Drzali ju traja mladi ludia, ako som sa neskor dozvedela, veduci v tabore. Spolu so mnou cakali na mojho domaceho, ktory nie a nie prist. Kedze meskal uz asi dvadsat minut, zacinala som byt nervozna. Ale veduci boli strasne zlati, okamzite mu zavolali a po celu tu dobu cakania sa so mnou rozpravali. Po anglicky.Zrazu sa objavil aj moj domaci, Jani. Museli sme este pockat na moje spolubyvajuce, jednu polku a jednu nemku. S nimi som mala u Janiho a jeho rodiny byvat. Pocas cakania som sa co-to dozvedela o jeho rodine, a tiez sme sa vybrali na velky nakup. Spytal sa ma, ci aj na Slovensku mame take velke obchody ako u nich. S jemnym usmevom som odpovedala kladne. Ale vnutri som si neodpustila malu poznamku, co si asi tak o Slovensku mysli. Asi len tolko, ze sme mala, zanedbana krajina... A musim pripomenut, ze ten "velky" obchodak bol velkostou tak do polovice Auparku v Bratislave!!! Co uz, nevadi...Potom sme uz vyzdvihli polku a nemku a z Helsink sme vyrazili do 90 kilometrov vzdialeneho mestecka, ci dedinky s nazvom Renko. Cestou "domov" som si vsimala ake auta tam jazdia, vacsinou to boli znacky ako VOLVO, MERCEDES a pod. No a kazdy jeden volny kusok, ci uz popri dialnici alebo v Helsinkach bol pokryty zelenou. Do Renka sme dorazili asi tak za 45 minut. Bolo to tiche mestecko, vsade same stromy. Domov tam bolo iba velmi malo. Asi tak malo, ako obyvatelov. Vsetky domy boli z dreva. Murovane som videla iba v hlavnom meste. Zrazu sme pred jednym takym domom zastali. Vybehli z ńeho tri male deti a zena. Vybalili sme sa, zoznamili sa a hor sa na veceru...

Martina Jenčová

Martina Jenčová

Bloger 
  • Počet článkov:  15
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Mladé dievča spoznávajúce život, ktoré sa drží hesla : "Nič nieje také hrozné, ako sa zdá na prvý pohľad." Zoznam autorových rubrík:  pribehy...SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu